Wizz Air днес представи своя 132-ри самолет Airbus A321neo със специална юбилейна ливрея по време на тържествена церемония в завода на Airbus в Хамбург. Новият самолет с бордови номер 9H-WNM ще се присъедини към флотилията на авиокомпанията в Малта, която оперира до близо 200 дестинации. Уникалната ливрея е проектирана от Ева Керени, победител в конкурса за дизайн, който Wizz Air проведе миналата година, насърчавайки таланти от цял свят да създадат ливрея за един от самолетите Airbus A321neo.
Новата ливрея е ярко отражение на ангажимента на авиокомпанията към устойчивост, едновременно с това запазвайки емблематичните цветове на нейния бранд. Дизайнът включва преплетени листа, които обвиват корпуса на самолета в класическите розови и сини нюанси на WIZZ, допълнени с освежаващо зелено, създавайки впечатляващ динамичен модел, който отразява същността на Wizz Air. Това хармонично съчетание на цветове и изображения не само подсилва идентичността на марката на авиокомпанията, но и подчертава нейния екологичен подход, правейки смело изявление в небето.
Победителката в конкурса за дизайн, Ева Керени, сподели: „Вдъхнових се от логото на Wizz Air, където самолетът е изобразен като сърцевина на листо. Това ме мотивира да запазя основния мотив на листото; мислех за съвсем фини линии с постоянно растящи листа и за характерната за Wizz Air цветова гама – розово и синьо, които се обединяват. Измислих деликатен, елегантен дизайн с листа и плетива, които се увиват около корпуса на самолета, вдъхновен от моя любим съвременен стил – Ар Нуво.“
Тази година Wizz Air отпразнува 20-годишнината от създаването си, като отбеляза значителен ръст от първия си полет на 19 май 2004 г., когато извършва полет между Катовице, Полша, и Лондон, Великобритания. Разполагайки с широка мрежа от 800 маршрута, обхващащи близо 200 дестинации в Европа, Близкия изток, Централна Азия и Африка, авиокомпанията е превозила близо 400 милиона пътници до момента.
По време на официалната церемония Оуен Джоунс, главен корпоративен директор на Wizz Air, коментира: „През последните 20 години успехът на Wizz Air се дължи на изключителната стратегия на нашата флотилия. От първия ден на съществуването си ние използваме най-съвременните самолети от семейството на Airbus A320. Въвеждането на Airbus A321neo започна през 2019 г. и значително допринесе за развитието на Wizz Air, което я утвърди като най-бързо развиващата се авиокомпания в Европа и в лидер в индустрията по отношение на възстановяването на капацитета след пандемията, с най-голям дял полети сред големите авиокомпании, изпълнявани с нова технологична генерация самолети. Радваме се, че продължаваме ползотворното си дългогодишно партньорство с Airbus, което ни позволява да постигнем целта си от 500 самолета в нашата флотилия до 2030 г.“
Ключовият момент в дългосрочната стратегия за развитие и устойчивост на Wizz Air е обновяването на флотилията с Airbus A321neo. Този самолет включва най-новите технологии в авиацията и предлага значителни ползи за околната среда, като намалява въздействието на шума с почти 50%, разхода на гориво с 20%, и емисиите на азотен оксид с 50% в сравнение с предишния модел. Флотилията на ултра нискотарифната авиокомпания вече се състои от 220 самолета, от които над 60% са с технологията „neo“.
Ивон Мойнихан, мениджър „Корпоративно управление и ESG“ в Wizz Air, отбеляза: „Изключително сме развълнувани да приветстваме този уникален символ на нашата 20-годишна история и постижения в устойчивото развитие на нашата флотилия. Освен че непрекъснато въвеждаме технологични иновации, ние реализираме множество инициативи за повишаване на нашата оперативна ефективност и значително инвестираме в устойчиво авиационно гориво. Нашата скорошна инвестиция от 5 млн. британски лири в перспективния производител на устойчиво авиационно гориво (SAF) – Firefly, е част от средносрочната ни стратегия за намаляване на емисиите на въглероден диоксид. До 2030 г. целим да захранваме 10% от полетите си с устойчиво авиационно гориво. И все пак, ключът към постигането на нулеви нетни емисии е сътрудничеството в индустрията и стратегическите инвестиции в нисковъглеродни технологии, подкрепени от правителствата и законодателите, както и значими облекчения. Фокусирани сме върху това да обединим усилията си с всички наши партньори в авиационната екосистема по пътя към нулеви нетни емисии.“