Спотърското хоби е интересно, но и трудно. За да го упражняваш, понякога има много препятствия и предизвикателства – местата за снимане, оградата на летището, разстоянията и други, но когато успееш да направи хубав и интересен кадър, това е най-прекрасното и удовлетворяващо чувство на света. Това разказа в интервю за БТА 13-годишният ученик Марк Бачев, който практикува плейнспотинг – открива, заснема и идентифицира различни самолети, вертолети и други въздухоплавателни средства.
„Запалих се по снимането на самолети като виждах как прелитат над София. Чудих се за какво служат дадени части от самолета, като първоначално правих снимки с телефон, но след време започнах да се интересувам повече, да чета за самолетите, да гледам видеа и да ги с снимам с фотоапарат. Това, което най-много ме привлича към самолетите, е тяхното устройство и частите, от които са изградени, както и как всички малки и големи части си взаимодействат. Интересува ме аеродинамиката и почти всичко, свързано с техническата част. Пилотирането и комуникацията също са ми след любимите неща, свързани с авиацията“, разказа Марк.
Той сподели, че едни от най-интересните и красиви снимки е правил по време на залез, но и когато се е опитвал да експериментира със снимане от нестандартен ъгъл или при различни метеорологични условия.
„Едни от най-трудните снимки, които съм правил, са били или много рано сутринта на летище София, или много късно, както и когато съм ограничен откъм местата, от които мога да снимам самолета. По принцип в България все още няма обособени места за снимане на самолети извън периметъра на летищата, което прави заснемането им голямо предизвикателство. На Летище София беше проектирана и започна построяването на спотърска площадка, която, за съжаление, още не е завършена“, сподели той.
„Спотърското хоби не е най-разпространеното, но има създадена общност, в която е пълно със забавни, мили, интересни и интелигентни хора, които винаги са готови да ти дадат съвети или други насоки в „лова“ на самолети“, допълни още Марк Бачев.
Според него столичното летище трябва да поеме инициатива и да направи специална спотърска площадка, за да може снимането на самолети с да бъде по-достъпно, лесно и забавно.