Wizz Air подкрепя наскоро приетия регламент ReFuelEU от Европейския парламент, който ще направи употребата на устойчиво самолетно гориво задължително. Това съобщиха пред Aviation.bg от компанията.
„Като водещата авиокомпания в Европа по отношение на намаляване на интензитета на газовите емисии, Wizz Air подкрепя предложения регламент ReFuelEU от самото начало. Европейският съюз определя стандартите в глобалната политика в областта на климата, а законодателството на ЕС установява задължителни минимални стойности на SAF в горивната смес с конвенционалното авиационно гориво. Приемането на тези задължителни мерки ще увеличи предлагането на SAF, което е от решаващо значение за подобряване както на наличността, така и на цената на му. Wizz Air започна подготовката си за предстоящото въвеждане на мандати от ЕС, като си партнира с производители на устойчиво авиационно гориво. Наскоро авиокомпанията направи и първите си капиталови инвестиции в научноизследователска и развойна дейност в областта на SAF. Считаме, че индустриалното сътрудничество в разработването на алтернативни горива е един от най-ефективните начини за справяне с настоящите климатични предизвикателства. Продължаваме нашия дългогодишен ангажимент да намалим въглеродния си интензитет с 25% до 2030 г. От решаващо значение сега са начините, по които правителствата ще стимулират производството на устойчивото гориво“, заяви Ивон Мойнихан, мениджър „Корпоративно управление и ESG“ в Wizz Air.
Wizz Air създаде своята стратегия за имплементиране на устойчиво самолетно гориво, като сключи споразумения с производители за бъдещи доставки – Mabanaft/P2X Europe, OMV, Neste и Cepsa.
През 2023 г. Wizz Air направи и първата си капиталова инвестиция от 5 млн. паунда в британска компания за биогорива – Firefly, както и участва в инвестиция от 50 млн. долара в CleanJoule, базиран в САЩ стартъп, за да продължи да стимулира научноизследователската и развойната дейност в областта на SAF.
През фискалната 2023 г., Wizz Air постигна интензитет на въглеродните емисии от 53,8 грама на пътник/км, който е с 11% по-нисък от предходната година. Това е най-добрият регистриран досега резултат на Wizz Air за една фискална година и най-голямото постижение сред основните конкурентни авиокомпании.